Sunday, February 24, 2013

Hej hej!!

Da va jag pa det igen! Far se hur bra det gar denna gangen.;)

Vad har hant nu da? Jag och Mike ar pa plats i vart lilla hem "uppe pa berget". Har mycket potential o jag gillar faktiskt det.. Trot eller ej ar det ganska mysigt att inte ha en granne som star over stakeket o har koll pa allt man gor. visst de ligger lite off..men var granne ar ju faktiskt bara 10 meter fran oss. o 10 minuter nerforsbacke nar vi ska handla mat. Det kan man val inte klaga pa, tror jag iaf:)

Jobbet gar faktiskt forundransvart jattebra!! Otroligt trevliga,hjalpsamma och valkomnande tjejer. Haley (uttalay heili) Jobbar som nagel pedagog och hudterapheut och allt detdar vad ansiktsbehandlingar, massage och pedikyr etc innebar. Sen har vi bossen Sheena som ar frisor. Sa det ar Sheena och jag som klipper.Sheena e verkligen jatte hjalpsam o vill att jag ska utveklas. Och de ger mig sa himla mycket berom o ar sa otroligt sakra med mig att jag nastan blir orolig och tanker att jag maste gora natt misstag snart sa att det inte ar for bra hela tiden haha. Jag har haft mycket mer kunder an vad jag trodde jag skulle ha nu i borjan. hade tva redan forsta dagen nar det va tankt att jag inte skulle ha kunder over huvudtaget. Men jag tankte vafan de e val liiiia bra;)

Har ocksa varit i Whistler saklart, Alltid lika kul att komma till Whistler o traffa sina gamla arbetskamrater. Kommer nog alltid vara nagot speciell med Comor sports shop.  Har ocksa klippt min gamla chef fran Comor. Han hatar att bli klippt av nan annan an mig vilket kanns toppen. Han ar en underbar person och jag gillar honom skarpt! Mike gillar ocksa honom jattemycket! Fick ocksa reda pa att han ska gifta sig i september sa vi har redan planerat in frisyren tills dess!

Pa tal om drix.....Det ar nagot som svenskarna borde ta efter lite. Har drixar man OVERALLT for att visa sin uppskattning till ett bra jobb! vilket ocksa triggar en till att gora det lilla extra hela tiden. Jag tycker det ar kanon. Till exempel igar nar jag och Mike var pa restaurang, sa fick vi jattebra service och bra mat, Da vill man saklart att servitrisen ska fa lite extra vilket ar minimum oftast 15%  for bra jobb och trevlig mot gasten.
(bara en tanke fran mig)

Nu sitter jag pa Onatah. ett litet mysigt Cafe dar min kompis Tamara jobbar. Tamara och jag jobbade tillsammans pa The Cup i somras. The Cup va verkligen allas favorit stalle. Organic food och local bakgrund. Fick tyvarr stanga igen pgs av familje prioritet. (Inte latt nu for tiden).

Har ocksa skypat med familjen och med Phillas familj idag! Riktigt kul att se alla igen!
Nu blir det en tur till simhallen.
Och nar man anda lyssnar pa "Strovtag i hembygden" av Mando diao sa sander jag en tanke till min lillebror Adam. Din o min lat!



Ha en harlig sondagskvall allihopa!

2 comments:

  1. Kul! Keep it alive denna gången nu :) Jättemycket på jobbet har magkatarr, återkommer. Storkramar till er båda

    ReplyDelete
  2. ja det blir ett till inlagg idag sen blir de paus till helgen tror jag for jag jobbar de andra dagarna:P amen madde!! usch da!! krya pa dig! kul att du skrev:) saknar dig kramar

    ReplyDelete