Monday, April 8, 2013

Ja jag vet....

                                           Utsikt lite längre upp ovanför várt hus

Jag har varit riktigt dálig pá att uppdatera här...Ska inte skylla pá jobb men jag skyller pá internet..vi har inte sá bra uppladdning av bilder osv där vi bor sá máste alltid áka o sätta mig nágonstans vilket gör det inte lika motiverande att skriva:.Men ska bli bättre.

Páskhelgen va otroligt OTROLIGT fin! Mándagen mätte upp till 23 grader och vi lág o solade pá däcket/balkongen!! Sá härligt,och när vi lág där sa Mike och jag ett X antal gánger hur sjukt detta var! Resulterade i solbrända kinder och glatt humör! Och allt blir ju sá mycket finare när solen tittar fram! Jag tog tillfället i akt och satte upp en provisorisk tvättlina och bara det kändes extra somrigt!




Mándagseftermiddagen spenderades hos Mikes mamma Carol som bjöd pá kalkon men stuffing roasted potatoes carrots och allt gott man kan tänka sig! Min favorit är ända the stuffing! Sá himla gott och saftigt!
Vet inte om ni minns min Turkey-session förra áret men jag lagade alltid praktiskt taget alldeles själv, sá va fallet inte iár.(som tur var) ..Även om det var skoj och sá, sá lovade jag att laga kalkonen till thanksgiving istället...Rättvist eller hur..

Passade även pá att ta lite bilder "uppe pá berget"Och denna bilden visar huset där vár granne som vi hyr av bor.Själv tycker jag det är ett ritkigt mysigt litet hus:) I hopp om att várt hus kommer bli lika fint i sommar!
Som farmor säger: lilla huset pá prärien(berget) 



Salongen gár bra.Snart áker Sheena (chefen) till Las vegas o ska springa marathon sá dá blir det bara jag och Haley i tvá veckor..Och vad gör vi dá? Jo vi tar ju sáklart hand om vára kunder, och har vi inget att göra,brukar vi bli offer for varandra,,Som här till exempel har Haley lurat in mig till att vaxa mina ARMHÁLOR!! VÄRSTA JAG GJORT i hela mitt liv!! Jag skämtar inte, jag vaxar brazilian och ögonbryn och det är INGENTING jämfört med armhálorna, Det blödde, och jag var redo att skita i andra armen men det var bara att bita ihop!( Lát mig dá pápeka att jag inte tagit hand om min kropp med krämer,vaxning,naglar och annat trams de kastar pá mig,sa mycket som jag gör nu haha)for a good reason i guess;)


 Men det känns riktigt bra nu efter och jag vet att jag kommer ha mindre o mindre hár där tillslut...aja bara ett litet inflik;)

Nej nu ska jag njuta av den soliga lediga mándagen här!
Ha det bra och saknar er alla ENORMT mycket!
Kramar NeaBea

7 comments:

  1. Ja..... det ska vara du till det....
    vaxa bade har och dar!
    Kram JK

    ReplyDelete
  2. HAhaha ja jag borja ju me down under och tänkte det kan ju inte bli värre, MEN sá fel man hade;)

    ReplyDelete
  3. tjenixen! Nä, men jag är inte alls avis...varken på vädret eller huset, tro det inte;) Men det går framåt här också, sakta men säkert. Du får kolla lite kassa bilder hos mig sen. Såg nämnligen Mumford & Sons igår i Köpenhamn. Icke Illa!! Dessutom var det ett bra förband, Half Moon Run, som faktiskt kommer från Kanada. Mkt bra! Det andra förbandet var skit men höjdpunkten var givtevis Mumford. Alltså. Vaxa armhålan, really??? Fi fan vad det måste gjort ont. Nu i helgen är det dags för den stora bloggträffen, vilket jag ser fram emot mycket, helst att träffa de jag inte träffat förut såklart. Trött som en gurkeslarv idag, för jag var inte hemma förrän närmre 1 i går natt och jag har ju jobbat idag som vanligt. Stora Kramar till er båda.

    ReplyDelete
  4. Tjena ah va kul ja jag sag precis bilderna! sjukt nice!! Nar flyttar ud ut igen till paradiset? ja jag ska börja plantera här snart.. HÖrde talas om plantera potatis i staplade däck,,lät lite spännande:) Ja jag vet inte vad jag tänkte pa nÄr jag gick med pa det.haha men jag kommer nog göra det igen faktiskt. usch du aste va helt slut. en annan e trötter och redo för sängen runt 10 haha..vet inte vad som hänt med mig;) Ha de sá skoj pa träffen!! kramar

    ReplyDelete
  5. åååååh! gud aå härlgt med fint väder!
    hemma så regnar det och blåser,kul....
    hoppas allt är bra me dig:)
    och så himla mysig stuga men det huste/stugan som Mike byggde är den klar? b


    ps.VI MÅSTE KLIPPA OSS,MEN VAR?!;)

    ReplyDelete
  6. hahahah ja vadret ar bra konstigt nu. nej de va bara ett litet projekt han hade. de har lagts undan nu;)

    haha aw ni far komma hit sa bjuder jag pa klippning:) snackes i morgon pa.skype. kaaarlek

    ReplyDelete