Friday, May 24, 2013

Här har det varit tyst....

Lika tyst som jag har varit ungefär in real life. Har varit mycket o tänka pá.
Hemlängtan har smugit pá en aning och "slapped me in the face" vilket har varit ganska svárt att hantera denna gángen.Andra dagar har det varit lättare att borsta av men denna va en envis jefel.
 Mamma Pappa Adam Tilde Philip Erica Moa Charlie Madde Farfor Farfar Philla Tomas (som fyller ar idag) Miranda Felix, Ida, Lotta! Ni är guld värda allihopa och det är sá jobbig vissa dagar att vara pa andra sidan jordklotet. Det är helt otroligt att allt kan kännas sá rätt men ända sá fel pa samma gáng. Men sen andra dagar blir man pámind om varför man är här..som när man áker ut pa dagsäventyr och det är soligt o varmt pa botten och man kan fortf áka snöscooter som här...







Jag älskar allt som har med detta landet att göra, vilket inte gör det lättare;) Men Mike och jag har det bra.Allt e riktigt härligt uppe vid huset! SJUKT GRÖNT! ja vi bor ju i en regnskog;)  Sommaren börjar komma och det är ju alltid med öppna armar jag välkomnar den! Tvá veckor sedan hade vi 32 grader...hmmm inte riktigt rätt i Mother Nature theese days! MEN jag NJÖT till fullo! Nu glider vi snart in i juni, vad hände med Maj? Bara försvann!

Nej nu ska jag och min förkylning ta tag i dagen o klippa lite sen blire "pappas pasta" ala Familjen Wiik!
Ha de gott o stora kramar till alla!


3 comments:

  1. Åh Nea, vi längtar också efter dig och pratar om dig ofta. Det måste vara ett dilemma, för som du säger, har du det ju jättebra där och miljön verkar helt överlägsen... Idag har regnet och åskan hängt i luften hela dagen, så emellanåt var det långbyxor och hoodie, sen shorts och linne, bikini en liten stund,(galet varmt) och sen till slut långbyxor och linne. Varit ute från 9 i morse tills för en halvtimme sedan, bara roligheter, men lite tunga jobb i trädgården. Vilket iof är bra, för jag ska ikväll trycka i mig lite choklad tänkte jag. Because I´m worth it!! Stora kramar till dig och Majken och vi är ju här om du behöver oss!!

    ReplyDelete
  2. ja det är verkligen en utmaning ibland men nu känns det bra igen..hehe . máste bara göra det lite mer hemtrevligt hemma sá e det nog lugnt;)Áh va härligt med värme!! här lyser den faktiskt med sin fránvaro nu.. hoppas den kommer tillbaka snart!! ah jag har inte vágat smaka marabou black än..väntar till sist..men kan ju säga som sá att det inte är mkt godis kvar! eller mer lakrits kvar än de andra..kan kanske bero pá att Mike inte gillar det! Ännu bättre och mer för mig dá haha! ja du har det sá mysigt i lilla stugan! hade gärna hälsat pa! men sa kul att se bilder där ifrán iallafall!! Massa kramar till dig och hälsa f&f!

    ReplyDelete
  3. Åhh jag saknar dig me!!!! SÅÅÅÅ mycket! Kraaaaaaaaaam

    ReplyDelete