Tuesday, May 28, 2013

LONGBOARDING PÁ HÖG NIVÁ

Jag vet inte hur mycket eller vad ni vet om lángboarding.Men nar jag har ákt runder pá min lilla longboard som jag fick i studentpresent (rackar man tackar) sá har det mest varit for att glida runder och för att göra en promenad lite mera roligt. Detta var allt mer än vad en promenad!
Tänk er ca. 70km/h i serpentin nedförsbacke en solig dag den 26 maj. Dá har ni svaret pá Longboarding competition!Jag menar vad annars brukar man göra pá en söndag? Och det kan se ut sáhär:


Killen i blátt va láng smal och jätteblond, och det första jag säger till Mike, He must be Swedish. Och det var han! Han hette Adam o ledde (som ni ser) i finalloppet, men krashade tyvärr direkt efter bilden togs till höger sá ingen pall för honom iar, men grymt att se!

 Och är man inte försiktig áker man rätt in i höbalarna! Vilket blev denna Adams öde till slut. Men bara tvá personer fick transporteras med ambuland till sjukhuset sá det är ju bra iallafall;)

Vi mötte upp med vänner till oss Tina och Peter som har en svensk nanny frán Vadstena (tror jag det var). Jag trodde jag va färdig med att hänga me nannies men denna tjej är faktiskt riktigt skön! Och det är skönt att prata lite svenska här o där.:) Det är ju verkligen ett annat kapitel som gár lite knagligt. Jag pratar ju fan bara svenska när jag skypar!! och ni ska bara höra när jag o Linda pratar.SVENGELSKA!! Jag tappar orden som aldrig förr!! Lite frustrerande haha.Men vad som va roligt var när Mike va i närheten av Linda för dá kom hans svenska kunskaper krypandes. Jag blev t.o.m lite imponerad haha!

                            Här har vi lille Kai! Älskar denna unge, alltid glad och energisk och sá himla söt!
                            Han är Tinas och Petes minsta sen har de Alana ocksá


Svenskarna färdiga för dagen! När det är sádana här events,känner jag mig mycket mer hemma än pá en salong faktiskt. Sá mycket att jag funderar pa att ta en fotokurs (har jag ju alltid velat i o för sig) och pláta sánt här. Känns mer jag, och jag är mycket mer bekväm i mina "egna kläder" ...fár se helt enkelt...

Nu njuter jag pá café Onatah sista lediga dagen innan min jobbevecka börjar.

Hare gott!!  kramar

4 comments:

  1. du ser ut att ha det gött! HAHA kan tänka mig din svenska nu asså.. den va dålig redan förra gången du var hemma! Hela sthlm kryllade av longboards också! galet soft! själv slutar man skolan på fredag och på kvällen är det både student och avslutningsfest, hårt... Inte jätte mycket sommarlov för mon del.. börjar jobba v.25 sedan väntar 7 veckor! Hoppas du har det bra för det har jag! Hörs snart ha det braou<3

    /Adam den allsmäktige!

    ReplyDelete
  2. Shit, det ser helt livsfarligt ut, men kul såklart! Idag har jag, Ma och Pa varit i sandskogen, det ligger ett par bilder i bloggen. Hoppas att det är ok, vi var inne om hos brorsan på vägen hem också. Jag har målat grind och stolpar och fått upp en rosenbåge. Det blev precis hur bra som helst. Suck, måste lägga mig nu, det är ju jubb igen i morgon tyvärr... Storkramar till dig och Majken ;)

    ReplyDelete
  3. Haha ja de va ganska mycket adrenalin faktiskt! jag nöjer mig med platt mark;) ÁH va kul!! ska in o kolla lite! älskar ditt lilla paradis!! hoppas ni kan komma till várt snart!:) massa kramar till dig madde!

    ReplyDelete
  4. Ja de va riktigt kul o se faktiskt! men tycker de e bättre att bara strosa runder med min;) aah va nice! ta de lugnt brossan;) ja men de e ju kanon sá kan du spara ihopa till att flyga hit sjä;v juuuh! KANON IDÉ! kul o se dig idag pá skypen!! looking good;) ha de gott broren!!aj lav jo

    ReplyDelete